I tisdags blev det fisk

Meny:

Gratäng på spätta, morot och fänkål med sherry- och dragonsås

Betyg: 7/10

Jag startade ju bland annat den här bloggen för att sätta lite press på mig själv att börja laga bättre mat igen. En grej som lätt faller bort för mig när jag är stressad och ur form är fisk.
Därför tänkte jag mjukstarta med en gammal kär vän, en enkel fiskgratäng.
Som vanligt har jag inget direkt recept utan kör på någon sorts "Feeeling"...

Gör rullader av spätta, salta och peppra (det glömde jag...krydda alltså, inte göra rullader, som ni ser)


Här har jag blancherat lite morot och fänkål och även lite purjolök på slutet. Det lade jag sen över fisken


Slutligen kokade jag ihop sherry, fiskbuljong, dragon, crème fraiche och lite annat som jag har glömt och hällde över fisk och grönsaker. Sen in i ugnen ett litet tag, 20 min? Jag kommer inte ihåg...


Jag serverade gratängen med ris eftersom ingen i min familj var sugen på potatis,. Jag hade själv annars kunnat tänka mig lite pressad potatis, men nu blev det inte så. Hur som helst verkade den gå hem.

Tack/S

Inga kommentarer: