Bowl of Red

Jaha, då var det dags för en klassisk chili igen, eller en "Bowl of Red" som den också kallas.
Jag orkar inte gå in på tävlingsreglerna, men ni hittar recept och lite mer info här:
http://www.hornfeldt.se/chili

Jag följer verkligen inte receptet slaviskt. Men grunden är kanon. Och enkel.

Kött
Öl
Chili
Vitlök
Koriander
Oregano
Spiskummin
Salt
Peppar
SOCKER
ev Lagerblad

Sen står det att man ska ha typ mörk oxfond också. Ibland har jag haft i någon typ av fond eller buljong, ibland inte - jag har inte märkt någon större skillnad...

Sen är det bara att koka länge länge
Man kan också reda lite

Det går åt mycket öl


...och högrev


Koka länge, minst 3-4 timmar


Återkommer med resultatet!
Tack/S

2 kommentarer:

Christer sa...

Snygg blogg!

Söderberg sa...

Tusen tack!
Din blogg är verkligen supersnygg och proffsig. Med mat helt i min smak.

Måste skaffa ny kamera...