Mathias Dahlgren

Ikväll är det dags för första besöket på Mathias Dahlgren.
Jag har varit på Matbaren några gånger, bland annat precis när de hade öppnat. Då åt jag bland annat en grym långbakad sida av gris med jordärtskockspuré och dessutom en mäktig matjessill från Norröna med brynt smör. Sen dess äter jag alltid matjes med brynt smör, gräddfilen är död för mig.
Detta blir dock första gången i matsalen.
Titta in här lite senare för recension/intryck.

Mvh/Söderberg


(bild från http://www.mathiasdahlgren.com)

3 kommentarer:

Huskorset sa...

Låter bra och ser fint ut.
Instämmer livligt ang det brynta smöret, för mig skedde det på Sjömaggan med storkillen i magen, åtta år sedan. Gräddfil blandar man dipp med.
Återkommer nyfiket när utlåtande finns.
Trevligt detta!

Huskorset sa...

alltså den förra wv:n var "recep"
lite lustigt.

Söderberg sa...

HK: Håller helt med om gräddfilen.

HK2: hm...skumt, har jag WV på? det mäste jag ta bort